lørdag 14. november 2009

Regn, regn, regn, regn...

Det regnar i dag...



 

 

 

 



Bilete: Weheartit.com

Då var godvêrsperioden over for denne gongen. Me har hatt ein laaang periode med tørt og fint vêr her i Bergen by, det var nesten for godt til å vere sant, me er ikkje bortskjemt med opphaldsvêr i denne byen, akkurat.
No både regnar og bles det godt ute...vinden ruskar godt i trekrunene og regnet piskar mot ruta...er i grunnen litt koseleg også, synest eg. No kan eg krype godt opp i sofaen, finne fram strikketøyet, eller ei bok, og varme meg med ein kopp med noko varmt og godt oppi...har i grunnen ikkje så mykje anna å ta meg til, heller, no når forkjølelsesviruset herjar i kroppen.

Her er eit kjent og kjært dikt av Sigbjørn Obstfelder.

Regn

En er enn, og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn,
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en, og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikke, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.


4 kommentarer:

Sverre sa...

Det snør på siden din... :) hehe - det var jo litt koselig. Eg foretrekker finvær, i forhold til regnvær. Du får krpe opp i sofaen og bli frisk så fort så mulig, sånn at me kan komme på besøk uten å bli smittet!! hehe

Tone sa...

Så fine regnværsillustrasjoner du viser frem :) Like idyllisk er det ikke utenfor vinduet mitt akkurat nå - hahaha - grått og kjedelig! De inspirerer i det minste til masse innekos:)

Ønsker dere en fin søndag!

Klem Lycheli

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fine bilder!

Det beste med høsten er at du kan sløve inne fordi du har lyst, du må ikke ut fordi det er så fint vær! ;)

Ha en god kveld!


Vibeke :)

Cherry Blossom Blog sa...

Så herlige illustrasjoner!!! I like!
Takk for utfordingen, det varmoro! Skal ta den på strak arm bare jeg får tid en dag snaaart ;)

Fiiin uke til deg!